יום רביעי, 15 במרץ 2017

דרךמהירה ומוכחת לקדם סדר ולשמור על בריאותך החל מהיום


תוצאת תמונה עבור ניהול יומן
היומן האוורירי
בפגישותיי עם מנהלים ובעלי עסקים אני נוהגת לפתוח את היומנים שלהם .אצל רוב האנשים רשומות רק הפגישות שנקבעו עם אנשים אחרים.
כך נראה  יומן אוורירי , שאיננו משקף כלל ועיקר ,את עומס המטלות וסדר היום.
ארוחות, פעילויות פנאי, ספורט ומשפחה , סידורי בנק, דואר ,תיקונים בבית, בגינה ,בישול כביסה, תיקון הרכב במוסך ,טלפונים, קריאת חומר מקצועי ועוד ועוד מחויבויות, או בחירות חשובות, אינן רשומות.
התוצאות האופייניות למצבים אלו:
    תוצאת תמונה עבור בייגלה שטוחים
  • ·       אוכלים בייגלה בישיבה במקום ארוחת צהרים כשפגישות עולות, מתארכות והארוחות נדחות. לאורך זמן: ירידה בבריאות ועליה במשקל. 
  • ·        במשפחה- תמיד יש עוד ועוד מטלות לעשות ,שלא היו רשומות והן "נדחקות" לקצה היום או נדחות מיום ליום. תסכול של  בן/בת הזוג על מה שנראה כחוסר איכפתיות.
  • ·        הזדמנות לביקורת עצמית גבוהה (עוד ) יותר, כשאתה בוחן את יומנך שבוע אחורה או בסיום יום ואומר מה  לעצמך: "איך ברח לי היום/השבוע  הזה?..מה עשיתי?."

תוצאת תמונה עבור הכנסות נמוכותיונת היתה מנהלת משאבי אנוש מצליחה לפני שהחליטה , החלטה אמיצה, לעזוב את סיר הבשר המוכר ולעשות הסבה. היא למדה עיצוב אופנה ופתחה עסק. כשהגיעה אלי ,לאחר 6 שנים , כבר היה לה מוניטין בתחומה ,לקוחות שהגיעו מפה לאוזן, אך ההכנסות היו נמוכות ולא שיקפו את המקצועיות והיכולות שלה.
בפגישתנו , התלוננה על עצמה ועל משקלה שלא יורד. "הרבה פעמים אני עם לקוחות יום שלם ולא מצליחה לאכול ארוחת צהרים, מגיעה בערב הביתה גוועת מרעב ואז אוכלת מכול הבא ליד". תיאור מוכר לרבים.

בחנו את היומן שלה .כצפוי, הכיל רק פגישות עם אנשים אחרים (לקוחות, רופא שינים או המורה של הבן) .הוא נראה אורירי. הבעל שואל לפעמים:" מה עשית היום כול היום?...היתה לך רק פגישה אחת?!!"...
והיא מסתכלת על עצמה ועל היומן ומגמגמת :"מה באמת עשיתי..לאן עף לי היום הזה?"
בעלת עסק, אישה, רעיה ,אימא, בת, חברה , אדם .כל כך הרבה תפקידים על כתפייך ומה את עושה כול היום?

תוצאת תמונה עבור זמן פנויהעסק שלך דורש זמן מנכ"לות. חשיבה לעתיד, כתיבה ופרסום, פגישות שיווקיות, קריאה, קורס לקידום מקצועי, מעקב פיננסים.
ובנוסף  יש גם בית קניות ניקיון בישולים, הזמנת תיקונים, ספק בזק אינטרנט או כבלים, הילדים והצרכים שלהם הסעות, שיעורי בית, רופאים מורים, טלפונים להורים, לחברים, ברכות בפייס בוק לימי הולדת, זמן איכות עם הבעל, הרמת רגלים בסלון לקריאת ספר או טלוויזיה ספורט והרשימה עוד ארוכה. 

תמונת אמת של עיסוקייך,
זה חשוב כדי לבחון כמה זמן מושקע בתחומי הפעילות השונים ולוודא שהוא בהתאם לסדרי העדיפויות שלך.

 יונת לקחה את המשימה בהתלהבות. שבוע שאחרי כבר הציגה לי את יומן האמת שלה. לא היה בו אויר לנשימה מרוב משימות ולחץ. בנינו את סדר השבוע והתאמנו את יעדי ההכנסה ליכולת שלה לפנות בעת הזאת זמן לעסק.

מנהיגות אישית מתחילה מלקיחת אחריות על הזמן  שלך, כך שיכיל את על הדברים החשובים עבורך.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה