יום ראשון, 26 באפריל 2015

איך תעבוד פחות ותשיג יותר?

איך תעבוד פחות ותשיג יותר?
רבים מאתנו לא מתפנים להקשיב באמת לעובדים, לממונים, לאישה, לילדים... הראש עמוס וטרוד, הלוז צפוף ומטלות מגוונות נמצאות על כתפיך. נדמה שכדי להספיק יותר יש להעביר את המסרים, לתת פתרונות.
אתה הופך להיות ספק של תשובות ופתרונות.
מאזין וכבר חושב מה הצעתי לפתרון.
מה קורה לצד השני?
·        אנשים סביבך מתרגלים לקבל הנחיות, להיות בצד הפאסיבי.
·        כמנהל, בן זוג או הורה, אתה לכאורה "מרוויח" זמן.
·        למעשה הינך משלם מחיר יקר של אובדן מידע ופגיעה בקשר.
·        תקשורת רבה, שהייתה יכולה להיווצר ולעבור אליך, הולכת לאיבוד. זמנך היקר מתבזבז על לאסוף מידע, שהרבה פעמים יכולת לקבל בהאזנה והקשבה עמוקה.
כמה שעות ביום אתם מקשיבים? כמה מדברים?
סדר היום העמוס שלך מעצים את הקושי: "אין לי זמן לשבת להקשיב". אכן, זהו אתגר גדול כשהזמן שלך דחוק, להיות מספיק נינוח כדי להקשיב.
איך עושים את זה?
עליך לאמץ לעצמך את הכלל: "הקשבה קודמת לדיבור". תן לאחר לדבר  מרבית הזמן (לפחות 3/4 מזמן השיחה שלכם) ואתה תצא עם רווח גדול: ידע שלא ידעת קודם, התחושה הנפלאה שאתה מעריך וסומך. היה אתה שם בשביל להאזין, לשאול שאלות, להבין, להקשיב.
בבסיס ההקשבה הנקיה נמצאת הידיעה שיש לך מה ללמוד מהאחר, מדרך ההתמודדות שלו, המחשבה וההבנה שלו את המצב.
ומה אתה תעשה?
תקשיב ותשאל שאלות פתוחות, שאלות הבהרה! חזור וסכם מה שהבנת.
 מה תרוויח?
פתיחות, אמון ו"הגדלת ראש". ככול שאתה מקשיב יותר כך אתה סומך יותר על האחר, אינך צריך לספק פתרונות כשאתה סומך עליו.
זו דרך בה תקבל יותר במעשה, ברגש ובקשר.
לסיכום, הקשבת אמת הינה תענוג הדדי של קירבה ואמון. אתה גורם לעובדים שלך להגדיל ראש ולקחת יותר אחריות ואתה חוסך לעצמך זמן ניהול.






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה